سیستم کلاچ اتومبیل و عیب یابی آن
راهنمای عیب یابی سیستم کلاچ اتومبیل و عیب یابی آن
سیستم کلاچ به عنوان واسط بین موتور و گیربکس خودروظیفه انتقال نیرو و قطع و وصل این نیرو را جهت فراهم آوردن امکان تعویض دنده توسط راننده برعهده دارد.
قطعات سیستم کلاچ شامل:
1-پدال کلاچ
2-سیم کلاچ
3-اهرم دوشاخه کلاچ
4-دوشاخه کلاچ
5- بلبرینگ کلاچ
6-دیسک کلاچ
7- صفحه کلاچ
راهنمای عیب یابی سیستم کلاچ:
1-کلاچ سر می خورد(بکسپاد می کند):
دلایل احتمالی:
-ساییدگی بیش از حد صفحه کلاچ
-آلودگی صفحه کلاچ به روغن
-پدال کلاچ بیش از حد لقی دارد
– پدال کلاچ نرم کار نمی کند
– سیم کلاچ نرم کار نمی کند
2- کلاچ به سختی آزاد می شود
دلایل احتمالی:
-انحنا صفحه کلاچ
– آلودگی صفحه کلاچ به روغن
3-کلاچ در حالت درگیر بودن لرزش دارد
دلایل احتمالی:
– آلودگی صفحه کلاچ به روغن
-کثیفی صفحه کلاچ
-تابیدگی فلایویل
-خرابی یا سفت شدن دسته موتور خودرو
-شل شدن پرچ های صفحه کلاچ
-تابیدگی دیسک کلاچ
4- پدال کلاچ به نرمی کار نمی کند
دلایل احتمالی:
-محور کلاچ روغنکاری نشده
-سیم کلاچ روغن کاری نشده
-سیم کلاچ تابیدگی دارد
5-کلاچ صدا می دهد
-بلبرینگ کلاچ آسیب دیده
-بوش بلبرینگ کلاچ روغنکاری نشده
-خلاصی پدال کلاچ کم است