سیستم کلاچ اتومبیل و عیب یابی آن

راهنمای عیب یابی سیستم کلاچ اتومبیل و عیب یابی آن

سیستم کلاچ  به عنوان واسط بین موتور و گیربکس خودروظیفه انتقال نیرو و قطع و وصل این نیرو را جهت فراهم آوردن امکان تعویض دنده توسط راننده برعهده دارد.

قطعات سیستم کلاچ شامل:

1-پدال کلاچ

2-سیم کلاچ

3-اهرم دوشاخه کلاچ

4-دوشاخه کلاچ

5- بلبرینگ کلاچ

6-دیسک کلاچ

7- صفحه کلاچ

راهنمای عیب یابی سیستم کلاچ:

1-کلاچ سر می خورد(بکسپاد می کند):

دلایل احتمالی:

-ساییدگی بیش از حد صفحه کلاچ

-آلودگی صفحه کلاچ به روغن

-پدال کلاچ بیش از حد لقی دارد

– پدال کلاچ نرم کار نمی کند

– سیم کلاچ نرم کار نمی کند

2- کلاچ به سختی آزاد می شود

دلایل احتمالی:

-انحنا صفحه کلاچ

– آلودگی صفحه کلاچ به روغن

3-کلاچ در حالت درگیر بودن لرزش دارد

دلایل احتمالی:

– آلودگی صفحه کلاچ به روغن

-کثیفی صفحه کلاچ

-تابیدگی فلایویل

-خرابی یا سفت شدن دسته موتور خودرو

-شل شدن پرچ های صفحه کلاچ

-تابیدگی دیسک کلاچ

4- پدال کلاچ به نرمی کار نمی کند

دلایل احتمالی:

-محور کلاچ روغنکاری نشده

-سیم کلاچ روغن کاری نشده

-سیم کلاچ تابیدگی دارد

5-کلاچ صدا می دهد

-بلبرینگ کلاچ آسیب دیده

-بوش بلبرینگ کلاچ روغنکاری نشده

-خلاصی پدال کلاچ کم است

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *